onsdag 24 november 2010


Tjingeling!

Julpyssel, julpyssel, yes i love it. Igår pratade jag och visade er hur min syster gjorde sin julstjärna, idag tänkte jag visa er vad jag gjorde för pyssel till min o min sambos ytterdörr, vi bor iof i en trapp men det gör väl inget, mysigt att välkomna grannar med med en julig krans också =) Ja som ni ser så gjorde jag en krans med lite mossa som jag hade här hemma från förra året, det är helt okej att plocka på sig saker fast man ej vet vad man ska ha det till, det gör alltid jag, så länge man har en plats att gömma undan allt på, hade ja ej gjort de här hemma så hade det varit kaos här hemma. Jahapp såhär gör du min krans.







  1. Grenar utifrån, orkar man inte det finns det säkert att köpa
  2. Mossa utifrån, eller köpa i affären
  3. Jag valde att ha svampar som ett sött litet motiv, det är en magnet. Köp det som passar dig och din ide till din krans
  4. Ett lim som klarar av allt är alltid bra (transparent ska det vara, jag glömde det men det syns ej)
  5. Sen började jag klippa ut grenarna i den storleken jag själv ville ha dom, och la ut en mall med pinnar som jag knipsat till med en tång så det blev den storleken på cirkeln jag ville ha, sen fortsatte jag limma och bygga på tills ja va nöjd med min krans. När jag tyckte att jag var klar och den hade torkat över natten så vänta jag på den, sen la jag ett lager med pinnar på det hållet också för att det skulle bli mer stabilt bara, lika bra tycker jag, så behöver man ej va rädd för att de ska brytas av lätt.
  6. Sen valde jag ut hur mycket mossa jag ville ha och började limma på det med och lät det torka över natten.
  7. Nästa dag när mossan var hård och fin så limmade jag fast min magnet svamp, se bara till så allt är stadigt när den ska torka fast så den sitter som du vill när det torkat
  8. Sen tog jag en tråd jag tyckte om och gjorde den till så tjock som jag ville och flätade den som jag sen använde för att hänga upp kransen, FÄRDIG.

Folk som sett den nu tycker den är söt, och det är ju kul att höra. Det finns ju många sätt att göra en krans på, jag gillar att använda naturen och saker som man har hemma som man kan återanvända istället för att slänga, så det är ett smart tips, att ha kul behöver inte kosta mycket alls. Testa att spraymåla din krans, sätta dit fina andra snören m.m. Vill du slösa pengar lite så finns de alltid massa kul grejer du kan köpa och använda till dina pyssel i hobby affärer och på loppis eller second hands butiker.





LYCKA TILL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar